Božja jeza

“Kdor zaupa v Sina, torej v Jezusa, bo imel večno življenje … ” To lahko hitro razumemo samo s stališča, da po smrti ne bo umrl. Ampak zoon aionion, “nadbitnostno življenje”, ki je tu omenjeno, bi težko najprej pomenilo posmrtnost. Pomeni drugačno kvaliteto življenja. Ne šele onostranstvo, pač pa tukajšnja razsežnost mojega življenja je presvetljena. In to izkušaš.

To ne pomeni, da boš poslej brez greha – pa čeprav bi bilo hecno, da se ne bi zdaj drugače trudil, da ne bi grešil. Če se ne trudiš. pomeni, da ti je Bog samo drogica. Da ga poskušaš malo zlorabljati – kar se utegne slabo končati.

In kaj je s to “božjo jezo”, ki ostane nad tistim, ki ne veruje? Mar je Bog zvezdnik, ki dobi napad uničevalne trme, če kdo ni v njegovem fanclubu? Mislim, da ne gre za to. Pač pa gre na pogled na svoje življenje – za podobo, ki jo imam sam. Pravoverni Jud je tako imel podobo zelo strogega in pravičnega Gospodarja vsega, kjer si se moral kar bati, če si prišel v njegovo nemilost. Zato si se lahko držal postave bolj iz strahu kot iz bližine. Jezusovo oznanilo tak pogled preseže.

Kaj pa za nas, danes? Po eni strani lahko rečemo, da je vse preveč vernikov, ki Boga še vedno razumejo “starozavezno” (pa niti starozavezno ne), pač kot skorajda tirana, ki ne prenese najmanjšega odstopanja od svojih (svojevoljnih) norm – in te takoj prepusti hudiču in peklu, sam pa se užaljen umakne. Vernikov, ki jim je motivacija za dobroto in krepost vse preveč greh in kazen – in premalo ljubezen. Koliko globoko zakoreninjenega strahu vidim v ljudeh!

A pogosto neverni niso v tako drugačnem položaju; “jeznega” Boga pri njih zamenja (včasih prav vampirska) ideologija človečnosti, napredka, včasih užitka, srečnosti, integritete … Neprestano kljuvanje, da nisi dovolj, da je vse prazno. Morda bi lahko celo rekli, da v tem primeru božjo jezo zamenja moja lastna jeza. In se v bistvu znesem nad seboj – ali pa nad drugimi.

Kotg Jezusovi učenci pa smo rešeni nenehnega ostrega obračunavanja in iskanja krivca. Lahko zares živimo – in smo tega veseli.

Tisti čas je rekel Jezus Nikodemu: Tisti, ki prihaja od zgoraj, je nad vsemi, kateri pa je z zemlje, je pozemeljski in govori pozemeljsko. Tisti, ki prihaja iz nebes, je nad vsemi, in pričuje, kar je videl in slišal, pa njegovega pričevanja nihče ne sprejme. Kdor pa je njegovo pričevanje sprejel, je potrdil, da je Bog resničen. Kogar je namreč poslal Bog, govori Božje besede; kajti Bog ne daje Duha na mero. Oče ljubi Sina in mu je vse dal v roko. Kdor veruje v Sina, ima večno življenje; kdor pa v Sina ne veruje, ne bo videl življenja, ampak ostane nad njim Božja jeza

(Jn 3,31-36)

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s